Castingi obędą się łącznie w ponad 500 placówkach w całej Polsce we wrześniu i październiku. Spośród wszystkich uczestniczek wyłonione zostaną trzy najlepiej śpiewające dziewczynki w wieku
3-10 lat. Zwyciężczynie przejdą szkolenie wokalne w warszawskiej Warsztatowej Akademii Musicalowej. Utalentowane finalistki w listopadzie br. nagrają piosenkę konkursową „Bądź kim chcesz” i teledysk, który wyemitowany zostanie w telewizjach dziecięcych. Udział w konkursie jest bezpłatny.
Ideą programu „BarbieTalent Show” – Zostań gwiazdą Barbie jest promowanie młodych talentów i wspieranie realizacji dziecięcych marzeń.
Aby wziąć udział w konkursie należy zgłosić udział dziecka do placówki organizującej casting lub pobrać piosenkę w wersji karaoke ze strony internetowej (www.BarbieTalentShow.pl) i przesłać zgłoszenie indywidualne. Konkursowa piosenka została także dołączona na płycie CD do wrześniowego wydania magazynu „Barbie™”. Na stronie www.BarbieTalentShow.pl znajduje się lista placówek, biorących udział w kampanii oraz regulamin castingu.
- Chcemy dać dziewczynkom możliwość rzeczywistego sprawdzenia swoich talentów wokalnych, a rodzicom szanse odkrywania i rozwijania talentów ich pociech – powiedział Przemysław Rosa z firmy Mattel. - Wierzymy, że dzięki tej akcji wiele dzieci zacznie rozwijać swoje zdolności oraz uwierzy,
że marzenia się spełniają. Sam udział w naszym programie będzie z pewnością niezapomnianym przeżyciem dla uczestników oraz ich rodziców. Wygrana, czyli udział w nagraniu teledysku, pozwoli zwyciężczyniom poczuć się przez chwilę jak prawdziwe gwiazdy – dodał.
Finalistki zostaną wyłonione spośród uczestniczek castingów oraz zgłoszeń indywidualnych. Wszystkie nagrania zostaną przesłuchane przez jury, które wyłoni zwyciężczynie. W nagrodę młode artystki zaśpiewają piosenkę konkursową w teledysku zrealizowanym w profesjonalnym studiu nagrań. Finalistki w listopadzie wezmą także udział w szkoleniu wokalnym w warszawskiej Warsztatowej Akademii Musicalowej. Finałowy teledysk będzie można oglądać już na przełomie listopada i grudnia w telewizjach dziecięcych.
- Udział w projekcie może być dla dziewczynek okazją, a może początkiem, rozwijania ich pasji i zainteresowań. Oczywiście nie znaczy to, że wszystkie uczestniczki konkursu powinny dążyć
do zostania gwiazdami rocka. Jednak ważne jest, aby dawać dzieciom okazję do gromadzenia licznych i różnorodnych doświadczeń, uczestniczenia w nowych sytuacjach i aktywnościach. Mają wtedy szansę odnalezienia tej, która im najbardziej odpowiada. Nie gaśmy dziecięcych marzeń,
nie podkreślajmy ich nierealności – wprost przeciwnie, kształtujmy przekonanie, że każdy może wpływać na swój los, że nasze życie zależy od nas, od naszych starań i wysiłków – powiedziała
dr Aleksandra Piotrowska, psycholog dziecięcy, Wyższa Szkoła Pedagogiczna Związku Nauczycielstwa Polskiego oraz Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego.